Retailerii folosesc psihologia pentru a va influenta deciziile de cumparare

Retailerii folosesc psihologia pentru a vă influența deciziile de cumpărare, iată cum

Retailerii folosesc tehnici psihologice pentru a influența deciziile noastre de cumpărare în magazin și online

Mutarea articolelor într-un magazin, indicațiile de cumpărături externe și ofertele de pachete sunt câteva exemple ale modului în care comercianții cu amănuntul ne încurajează să cheltuim mai mult. Strategiile de vânzare care încurajează cumpărarea impulsionată pot avea un impact asupra sănătății noastre mintale, crescând sentimentele de vinovăție, rușine și anxietate. Cu toate acestea, cumpărăturile online ne pot stimula sănătatea mintală și bunăstarea, deoarece dopamina este eliberată în așteptarea sosirii cumpărăturilor.

Ai putea crede că cumperi doar ceea ce ai nevoie, atunci când ai nevoie. Dar indiferent dacă faceți cumpărături pentru mâncare, haine sau gadgeturi, comercianții cu amănuntul folosesc puterea de persuasiune psihologică pentru a vă influența deciziile – și pentru a vă ajuta să vă despărțiți de numerar.

Dacă vă gândiți înapoi, pun pariu că sunt șanse mari să vă amintiți că ați intrat într-un magazin alimentar doar pentru a constata că aspectul magazinului a fost schimbat. Poate că hârtia igienică nu mai era acolo unde te așteptai să fie, sau te-ai chinuit să găsești ketchup-ul de roșii.

De ce magazinelor le place să mute totul?

Ei bine, este de fapt un răspuns simplu. Schimbarea locației articolelor dintr-un magazin înseamnă că noi, clienții, suntem expuși la diferite articole în timp ce ne plimbăm căutând lucrurile de care avem nevoie sau ne dorim. Acest truc poate crește adesea în mod semnificativ cheltuielile neplanificate , deoarece adăugăm articole suplimentare la coșurile noastre – adesea din impuls – în timp ce petrecem mai mult timp în magazin.

Cumpărând din impuls

De fapt, studiile sugerează că până la 50% din toate produsele alimentare sunt vândute din cauza impulsivității – iar peste 87% dintre cumpărători fac cumpărături impulsive.

Deși este complicat și afectat de mulți factori, cum ar fi nevoia de excitare și lipsa de autocontrol, se știe că indiciile externe de cumpărături – „cumpără unul și primești unul gratuit”, oferte, reduceri și afișaje promoționale în magazin, de exemplu – joacă un rol cheie.

O ofertă atrăgătoare poate duce la o val de încântare temporară, iar acest lucru îngreunează luarea unei decizii raționale de cumpărare. Suntem depășiți de valoarea percepută a „economisirii” dacă cumpărăm articolul aici și acum – așa că ignorăm alte considerente, cum ar fi dacă avem cu adevărat nevoie de el. Nevoia de satisfacție instantanee poate fi greu de ignorat.

Bundlingul este o altă tehnică pe care comercianții o folosesc pentru a declanșa cumpărăturile impulsive.

Probabil l-ai văzut destul de des. Produsele complementare sunt ambalate împreună ca un singur produs, cu un preț, care oferă adesea o reducere substanțială. Consolele de jocuri, de exemplu, sunt adesea vândute împreună cu două sau trei jocuri, iar magazinele alimentare au pachete „meal deal” și chiar pagini web dedicate unei game întregi de oferte de pachete .

Cumpărăturile pot fi prietenie sau dușmanie

În timp ce aceste strategii pot ajuta la creșterea profiturilor comercianților cu amănuntul, ele pot contribui și la problemele clienților lor. Cumpărarea pe impuls poate afecta, fără îndoială , bunăstarea psihică a consumatorului . Crește sentimentele de rușine și vinovăție, care la rândul lor pot duce la anxietate, stres și depresie. Și este potențial și mai grav atunci când cumpărarea din impuls duce la cumpărare excesivă, mai ales dacă oamenii cheltuiesc bani pe care nu îi au. Dar există și câteva aspecte pozitive.

S-a descoperit că cumpărăturile online dă un impuls de dopamină, deoarece este eliberată în creierul nostru atunci când anticipăm plăcerea. Așadar, în timp ce așteptăm să sosească achizițiile noastre, avem tendința de a ne simți mai entuziasmați decât dacă am fi cumpărat lucruri din magazin.

Dacă acest sentiment plăcut este bine gestionat, atunci nu este rău în el. Dar, din păcate, nu se termină întotdeauna aici. Acel sentiment trecător de plăcere poate duce uneori la apariția unei dependențe de cumpărături . Acest lucru se poate întâmpla atunci când un consumator dorește să experimenteze în mod continuu „lovirea dopaminei”, astfel încât să cadă într-un tipar de cumpărare din ce în ce mai multe articole până când acesta scapă de sub control .

Pe reversul monedei, cumpărăturile pot ajuta la restabilirea sentimentului de control al unei persoane

Când ne simțim nefericiți sau anxioși, avem tendința de a crede că totul este în afara controlului nostru. Dar cum cumpărăturile ne permit să facem alegeri – la ce magazin să mergem sau dacă ne place un articol – poate readuce un sentiment de control personal și poate reduce suferința. Deci poate fi o activitate mai semnificativă decât cred mulți.
Retailerii ne pot ajuta și pe noi

Deși comercianții cu amănuntul ar putea să nu fie dornici să reducă cantitatea de cumpărături pe care le facem, ei ar putea, dacă doresc, să ne influențeze mai pozitiv deciziile de cumpărare.

Există o nevoie stringentă de a combate obezitatea în majoritatea țărilor lumii. De aceea, guvernul Regatului Unit a decis să restricționeze promovarea alimentelor nesănătoase – cele bogate în zaharuri libere, sare și grăsimi saturate – în magazine proeminente începând cu octombrie 2022.

Este o strategie care ar putea ajuta

Eliminarea deliciilor tentante de la casă poate ajuta la reducerea cantității de alimente dulci care sunt cumpărate – în unele cazuri cu până la 76% .

Și un studiu recent a constatat că, prin creșterea disponibilității și promovarea opțiunilor alimentare mai sănătoase (cum ar fi stocarea de chipsuri cu conținut scăzut de grăsimi lângă chipsurile obișnuite) – și făcându-le mai vizibile prin poziționare și utilizarea inteligentă a semnalizării – cumpărătorii pot fi într-adevăr încurajați să facă alegeri mai bune.

În cele din urmă, cheia pentru a rezista bunurilor pe care nu le dorim sau de care nu avem nevoie – și pentru a lua decizii sănătoase – stă la noi. Ajută să fim conștienți de ceea ce facem în timp ce facem cumpărături. O strategie personală bună este să încerci să răsfoiești mai puțin și să folosești în schimb o listă de cumpărături – și să încerci să cumperi doar ceea ce este pe ea. Dar fii bun cu tine, pentru că poate fi mai ușor de spus decât de făcut.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie / 5. Voturi:

Niciun vot până acum, evaluează pagina !