Facebook este ingrijorat de actualizarea confidentialitatii Apple pentru iPhone si iPad

Facebook este îngrijorat de actualizarea confidențialității Apple pentru iPhone și iPad

Într-un articol recent al CNBC, un fost expert al Facebook explică de ce Facebook este atât de îngrijorat de o viitoare actualizare a confidențialității sistemului de operare mobil Apple pentru iPhone și iPad.

CNBC raportează că Facebook a desfășurat o campanie intensă de apărare a caracteristicilor sale publicitare vizate în ultimele luni, în încercarea de a trece înaintea unei viitoare actualizări de securitate iOS 14. Facebook a mers până acolo pentru a derula o campanie publicitară în apărarea reclamelor personalizate, susținând că acestea sunt esențiale pentru întreprinderile mici.

În centrul acestei bătălii se află un identificator de dispozitiv unic pe fiecare iPhone și iPad numit IDFA. Facebook și alte firme de tehnologie care vând reclame mobile se bazează pe IDFA pentru a ajuta la direcționarea anunțurilor către utilizatori și pentru a estima cât de eficiente sunt acestea.

Cu noua actualizare de confidențialitate iOS 14 a Apple, aplicațiile care doresc să utilizeze IDFA vor trebui să ceară utilizatorilor să opteze pentru urmărire la lansarea aplicației. Dacă un utilizator renunță, anunțurile mobile de pe Facebook vor deveni mai puțin eficiente. Facebook și-a avertizat acum investitorii că aceste schimbări ar putea afecta afacerea sa publicitară imediat după acest trimestru.

CNBC a vorbit cu câțiva foști angajați Facebook care au lucrat la produsele publicitare ale companiei și au explicat de ce Facebook este atât de îngrijorat de această problemă.

Rapoartele CNBC:

Cel mai critic critic pentru Facebook este ceea ce este cunoscut sub numele de conversii indirecte. Această valoare este utilizată de companiile de tehnologie publicitară pentru a măsura numărul de utilizatori care au văzut un anunț, nu au făcut clic imediat pe acesta, ci au efectuat ulterior o achiziție legată de respectivul anunț.

Gândiți-vă la conversii indirecte de genul acesta: atingeți poveștile dvs. de pe Instagram și vedeți un anunț pentru o pereche de blugi. Nu atingeți partea de jos a anunțului pentru mai multe informații, deoarece sunteți ocupat să verificați ce fac prietenii dvs., dar blugii erau drăguți. Câteva zile mai târziu, mergi pe  Google , cauți blugii pe care i-ai văzut pe Instagram și îi cumperi.

După efectuarea achiziției, comerciantul cu amănuntul înregistrează IDFA al utilizatorului care a cumpărat blugii și îl împarte cu Facebook, care poate stabili dacă IDFA se potrivește cu un utilizator care a văzut un anunț pentru blugi. Aceasta arată comerciantului cu amănuntul că anunțul lor de pe Facebook a funcționat.

Dacă Facebook pierde accesul la aceste date, ar putea afecta negativ afacerile sale de publicitate. Dacă agenții de publicitate nu mai pot măsura cu exactitate eficacitatea anunțurilor lor de pe Facebook sau Instagram, ar putea lua în considerare mutarea bugetelor către alte aplicații și servicii, indiferent dacă rentabilitatea investiției lor este mai vizibilă.

CNBC a întrebat un grup de foști angajați dacă schimbarea IDFA va avea un impact negativ asupra afacerilor mici pe cât de negativ susține Facebook, foștii angajați au dat răspunsuri mixte. Cu mai puține date de urmărire disponibile, Facebook va fi mai greu să direcționeze anunțurile la fel de eficient ca înainte, astfel încât da, întreprinderile mici ar putea fi afectate.

Cu toate acestea, multe companii mici nu pot observa nici măcar schimbarea. Multe companii mici, cum ar fi comercianții cu amănuntul sau cafenelele, își direcționează anunțurile către categorii largi, cum ar fi un interval de vârstă și un interval de distanță. Facebook ar putea continua să colecteze aceste date chiar și fără acces la IDFA-ul unui utilizator.

Henry Love, fost angajat al echipei de afaceri mici a Facebook, a declarat: „Dacă ai vorbi cu vreun proprietar de restaurant oriunde și i-ai întreba ce este IDFA, nu cred că vreunul dintre ei ar ști ce este asta. Afectează Facebook la scară largă. Nu proprietarii de mici afaceri. ”