Confidentialitatea in lumea Big Data

Confidențialitatea în lumea Big Data: este moartă sau vie?

Colectarea, stocarea și partajarea datelor personale a devenit omniprezentă odată cu era digitală. Permite organizațiilor să știe unde suntem, ce ne place și cu cine interacționăm. Deci, nu este surprinzător faptul că mulți oameni cred că confidențialitatea datelor este acum complet moartă. Dar este prematur să ne jelim trecerea?

Nu există nicio îndoială că adoptarea sporită a tehnologiei digitale a dus la organizări având mult mai multe date disponibile de analizat. Cu toate acestea, având o conștientizare tot mai mare cu privire la drepturile de confidențialitate a datelor, consumatorii au devenit mult mai precauți în ceea ce privește tipul de date pe care îl partajează și cu cine.

Pandemia a aruncat problema vieții private în centrul atenției, cu evoluțiile din programele de urmărire și urmărire Covid-19, care evidențiază preocupările legate de colectarea și utilizarea datelor. Combinația dintre aceste noi programe și consumatorii devin mai conștienți de drepturile lor de confidențialitate a datelor a dus la o mentalitate schimbătoare în jurul legilor privind confidențialitatea datelor.

Dacă este cu adevărat posibilă măsurarea și diminuarea riscului de confidențialitate este o întrebare care a fost dezbătută de experții din industrie în ultimul deceniu. Cu toate acestea, având în vedere cele mai recente evoluții în lumea confidențialității datelor, reducerea riscurilor de confidențialitate este acum mai importantă ca niciodată. Companiile care acționează neglijent cu datele personale ar putea risca să înstrăineze, sau chiar mai rău, să piardă clienții față de concurenții lor.

Consumatorii conduc lumea

Când vine vorba de încrederea în organizații cu datele lor personale, consumatorii ezită. Potrivit unui raport Truata, mai mult de 77% dintre consumatorii globali sunt de acord că datele de confidențialitate sunt esențiale pentru ei și sunt gata să acționeze pentru a se proteja. De fapt, 78% dintre consumatorii mondiali au luat unul sau mai mulți pași pentru a-și reduce amprenta digitală.

Consumatorii de astăzi devin din ce în ce mai conștienți de drepturile lor atunci când vine vorba de modul în care datele lor sunt utilizate de către mărci; de fapt, 63% declară că ar înceta să cumpere sau să folosească mărci dacă nu ar demonstra grija și responsabilitatea cu datele lor personale. Consumatorii încep să se întrebe dacă schimbul de valoare al tranzacționării datelor cu caracter personal pentru o experiență mai personalizată sau mai convenabilă este o afacere care merită făcută. Vedem apariția „activelor de confidențialitate” – consumatorii care aleg sau părăsesc mărci în funcție de modul în care consideră că aceste mărci își folosesc datele personale.

Aceasta înseamnă că mărcile trebuie să se concentreze mai mult pe relații și loialitate pentru a se asigura că clienții sunt dispuși să furnizeze datele lor, ceea ce va permite îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite. Pe măsură ce ne mutăm într-o lume post-pandemică, organizațiile vor fi esențiale să se diferențieze, pe baza implementării unei strategii eficiente de date îmbunătățite pentru confidențialitate.

Lumea Big Data: impactul pandemiei

În timp ce a existat o grabă de înțeles de a utiliza datele și tehnologia pentru a gestiona și controla pandemia, trebuie să considerăm că există confidențialitate și considerații etice în joc. În timp, pandemia va trece, dar datele și programele de analiză care au fost introduse pentru a ajuta la combaterea Covid-19 au potențialul de a prezenta riscuri viitoare de confidențialitate dacă nu sunt puse în aplicare garanții adecvate.

Este important să rețineți că nu trebuie să existe un conflict între confidențialitate și utilizarea datelor în interesul societății dacă confidențialitatea eficientă sau protecția datelor prin abordări de proiectare sunt încorporate în strategiile organizaționale. În cele din urmă, dacă datele sunt colectate și procesate într-un mod care respectă atât etica, cât și respectarea confidențialității, aceste programe ar fi acceptate mai bine de către public, rezultând un buy-in mai mare și rezultate mai impactante.

Pandemia a subliniat consumatorilor importanța controlului asupra datelor lor personale. Prin urmare, acum mai mult ca oricând este esențial pentru mărci să adopte reglementările privind confidențialitatea datelor și să acționeze în mod transparent.

Regulile privind confidențialitatea datelor au schimbat totul

Regulile privind confidențialitatea datelor evoluează la nivel global și acest lucru a fost accelerat doar de pandemie. De fapt, Gartner a prezis că până la sfârșitul anului 2023, 80% dintre companiile din întreaga lume vor fi reglementate de cel puțin o lege a vieții private.

Una dintre cele mai proeminente schimbări pe care le-am văzut de când au intrat în vigoare reglementări, precum GDPR și CCPA, este că organizațiile sunt obligate să efectueze audituri adecvate ale datelor. Ei caută să înțeleagă ce date au, cum au fost colectate, cum sunt stocate și pentru ce sunt utilizate. În consecință, a fost creată o conștientizare a vieții private într-un mod care nu exista înainte. În timp ce protecția datelor ar fi putut fi percepută anterior de multe organizații ca o funcție de conformitate back-office, acum a fost ridicată în importanță și este foarte mult o problemă strategică a consiliului. Acest lucru a împins mărcile să stabilească strategii de big data care coexistă cu obligațiile lor de confidențialitate.

În ceea ce privește modul în care au fost abordate noile legi și reglementări, există o divergență între organizațiile care sunt în sectoare reglementate versus sectoare nereglementate. A avea deja o cultură a conformității încorporată într-o organizație oferă un cadru gata pregătit pentru a trata datele ca un activ reglementat. Aceste tipuri de organizații înțeleg, de asemenea, că miza este mare: dacă greșesc, nu se uită doar la amenzi de reglementare, ci riscă să afecteze reputația severă, o pierdere a încrederii în conducere și un impact asupra prețurilor acțiunilor.

Dezvoltarea acestor reglementări privind confidențialitatea datelor a contribuit la ridicarea confidențialității pe lista de priorități în cadrul organizațiilor și, prin respectarea acestor reglementări privind confidențialitatea datelor, companiile vor insufla încredere consumatorilor lor, ceea ce va duce doar la loialitate și succes pe termen lung. Ca produs secundar al adoptării unei astfel de abordări a gestionării datelor, organizațiile își vor spori credibilitatea cu propria forță de muncă și cu alte părți interesate.

De ce confidențialitatea datelor trebuie încorporată în strategia comercială

Includerea confidențialității datelor într-o strategie comercială este esențială. Deși tehnologiile de îmbunătățire a confidențialității (PET-uri) care sunt integrate într-o afacere pot ajuta companiile să își dezidentifice datele, mulți pot ajunge la convingerea că acest lucru este suficient pentru a elimina riscul de confidențialitate care există. Cu toate acestea, există multe atribute într-un set de date care pot re-identifica o persoană, fie singure, fie combinate cu alte date. Datele duplicate sau conexe pot fi ascunse în sisteme, iar potențialul de a combina valori precum vârsta, locația regională și sexul ar putea fi utilizat pentru a urmări în cele din urmă individul (sursele) sursă.

Organizațiile sunt atenți la expunerea la controlul reglementărilor și la potențiale încălcări ale confidențialității; prin urmare, poate fi o provocare să înțelegem ce tehnologii să folosim și cu ce configurații, pentru a ne asigura că pot genera în continuare valoare prin analizarea datelor lor, fără a compromite încrederea și respectul clienților lor. Acolo sunt principiile de confidențialitate prin proiectare și confidențialitate implicită. Tehnologiile de îmbunătățire a confidențialității construite în acest scop pot insufla încredere și pot permite companiilor bazate pe date să meargă înainte fără a fi nevoie să vă faceți griji cu privire la compromiterea datelor personale ale consumatorilor de încredere. Atunci când sunt implementate în mod eficient, nu este nevoie de formare la scară largă și inducții; mai degrabă, organizațiile pot avea încredere în sistemele și procesele lor, care au confidențialitate.

Cum să ai succes într-o eră conștientă de confidențialitate

Este important ca organizațiile să înțeleagă că confidențialitatea nu se „face” niciodată, ci este un proces continuu care trebuie încorporat în platformele existente, în procesele existente și în forța de muncă în sine. Confidențialitatea datelor trebuie să fie în centrul unei organizații. Cu toate acestea, încercarea de a determina oamenii să își schimbe comportamentul și să se gândească la relația dintre confidențialitate, utilitatea datelor și creștere este extrem de provocatoare.

Progresul tehnologic a creat tensiune între dreptul la viață privată și gruparea extinsă de date pe care se bazează economia digitală. Când confidențialitatea și confidențialitatea prin design sunt transformate într-o organizație, aceasta se traduce printr-o mai mare încredere și flexibilitate în ceea ce privește modul în care o organizație abordează partea bazată pe date a afacerii lor – nu doar astăzi, ci și în viitor.

În ciuda complexității situației, intimitatea este vie și sănătoasă. Este un drept fundamental al omului care trebuie protejat cu orice preț, iar organizațiile care merg la distanță cu măsuri transparente și eficiente de protecție a datelor vor recâștiga și vor păstra încrederea consumatorilor.