dieta vegana5

A deveni vegan pentru doar 12 săptămâni te-ar putea ajuta să slăbești 7,4 kg

Trecerea la o dietă vegană de la alimente normale te-ar putea ajuta să slăbești 16 kg, arată studiul. Veganismul depășește și alte planuri alimentare precum dieta mediteraneană pentru pierderea în greutate, dar experții îndeamnă la prudență în privința studiului și avertizează că o dietă vegană poate fi nesănătoasă

Cercetătorii au descoperit că, în medie, persoanele supraponderale care trec la o dietă pe bază de plante pierd 7,4 kg în primele trei luni. Ei cred că secretul constă în faptul de a nu putea mânca alimente grase, bogate în calorii, cum ar fi brânza și carnea roșie, precum și limitarea opțiunilor de mâncare la pachet. Studiul a analizat rezultatele a 11 studii științifice privind dietele vegane și pierderea în greutate, care au implicat aproape 800 de adulți care erau fie supraponderali, fie diabet de tip 2. Unele dintre studii au comparat dietele vegane cu dietele tipice occidentale, în timp ce altele le-au comparat cu alte diete la modă, cum ar fi dieta mediteraneană.

Dietele vegane care interzic consumul de produse de origine animală și optează în schimb pentru fructe, legume, nuci, leguminoase și semințe, au crescut în popularitate în Europa. În comparație cu cei care nu și-au schimbat dieta și au continuat să mănânce carne și produse de origine animală, veganii au pierdut primele 7,4 kg în 12 săptămâni.

În comparație cu alte diete la modă, veganii au slăbit 4,1 kg

Cu toate acestea, o dietă vegană nu a depășit semnificativ aceste diete în ceea ce privește nivelul zahărului din sânge sau colesterolul, s-au observat doar îmbunătățiri minore.

Autorul principal Anne-Ditte Termannsen, de la Spitalul Universitar din Copenhaga, a declarat: „Această evaluare riguroasă a celor mai bune dovezi disponibile până în prezent indică cu o certitudine rezonabilă că aderarea la o dietă vegană timp de cel puțin 12 săptămâni poate duce la o pierdere în greutate semnificativă din punct de vedere clinic și la îmbunătățirea sângelui. nivelurile de zahăr și, prin urmare, poate fi utilizat în gestionarea supraponderală și a diabetului de tip 2.

„Dietele vegane duc probabil la pierderea în greutate, deoarece sunt asociate cu un aport caloric redus din cauza unui conținut mai scăzut de grăsimi și a unui conținut mai mare de fibre alimentare”, a spus ea. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe dovezi cu privire la alte rezultate cardiometabolice.

Experții din Marea Britanie au cerut prudență în privința studiului, observând că nu a fost revizuit de colegi și că oamenii ar trebui să ia în considerare unele dintre riscurile negative pentru sănătate ale unei diete vegane. Acestea includ ratarea nutrienților cheie găsiți în produsele de origine animală, cum ar fi vitamina D sau B12 și iod. Un altul este cantitatea de zahăr conținută în unele alimente vegane, care ar putea fi deosebit de riscantă pentru persoanele care încearcă să-și controleze nivelul de zahăr din sânge, cum ar fi diabeticii.

O altă limitare a studiului a fost că niciunul dintre studii nu a prescris o dietă de control specifică pentru participanții care nu fac parte din brațul vegan al studiului. Aceasta înseamnă că există probleme în compararea cu exactitate a impactului dietelor vegane.

Reacționând la studiu, profesorul Gunter Kuhnle, expert în nutriție de la Universitatea din Reading, a spus că nu a demonstrat de fapt că o dietă specific vegană îi ajută pe oameni să slăbească. „Dietele vegane au, în general, mai puține grăsimi și mai multe fibre decât alte diete și sunt adesea mai puțin dense energetic”, a spus el. „Cu toate acestea, este posibil să se obțină același lucru cu o dietă care nu este exclusiv pe bază de plante. „Deși acest studiu oferă informații foarte utile pentru cercetare, nu sugerează că adoptarea unei diete vegane va duce automat la pierderea în greutate”.

Dr. Duane Mellor, un dietetician de la Universitatea Aston, a avertizat, de asemenea, oamenii despre trecerea la veganism fără a lua în considerare unele dintre potențialele consecințe negative asupra sănătății. „Înlăturarea unei game întregi de alimente fără să ne gândim cum sunt înlocuiți nutrienții, în cazul unei diete vegane care include nutrienți precum vitamina D, vitamina B12, fier și iod, poate duce pe termen lung la o sănătate mai proastă”, a spus el. „De asemenea, este important să ne amintim că nu toate alimentele vegane sunt sănătoase, după ce zahărul este vegan și, pe măsură ce tot mai mulți oameni aleg o dietă pe bază de plante, există din ce în ce mai multe alimente foarte procesate care sunt produse pentru a satisface această cerere.”

El a îndemnat oamenii să vorbească cu un profesionist din domeniul sănătății înainte de a trece la o dietă vegană și în special cu un dietetician dacă au o afecțiune de sănătate precum diabetul de tip 2. A fi prea gras este asociat cu o multitudine de probleme de sănătate, inclusiv riscul de complicații musculo-scheletice, diabet de tip 2, boli de inimă și cel puțin 13 tipuri de cancer.

Cele mai recente date NHS pentru Anglia publicate în 2019 au constatat că majoritatea adulților, 64%, erau fie supraponderali, fie obezi. Se estimează că tratarea bolilor legate de obezitate costă NHS 6 miliarde de lire sterline pe an. Și în SUA se estimează că 73,6% dintre adulți sunt considerați fie supraponderali, fie obezi. Analiza dietelor vegane a fost prezentată la Congresul European pentru Obezitate de la Maastricht în Olanda.

Care sunt dezavantajele devenirii vegane?

Trecerea la o dietă complet pe bază de plante te-ar putea lăsa obosit sau ar putea izbucni în acnee, au avertizat dieteticienii. A nu mânca sau bea produse de origine animală vă poate lăsa să pierdeți vitamine cheie precum B12, precum și proteine.

Lipsa vitaminei B12, care se găsește în laptele și ouăle găsite, poate duce la oboseală sau oboseală și poate afecta negativ sănătatea mentală. Vitamina D este un alt nutrient care se găsește în principal în produsele de origine animală, cum ar fi peștele gras, în care cei care urmează dietele vegane pot avea deficit.

O deficiență de vitamina D poate duce la probleme cu dezvoltarea oaselor și poate provoca durere. Nu obținem suficiente proteine, pe care le obținem din produse lactate, pește, ouă și carne poate împiedica creșterea copiilor și, de asemenea, poate duce la erupții de acnee.

Lipsa fierului, care se găsește în carnea roșie și ficat, poate duce la anemie, determinând oamenii să se simtă obosiți și să aibă palpitații ale inimii. Iodul, care se găsește în principal în fructele de mare, este un alt nutrient despre care se știe că lipsește în dietele vegane și este important în menținerea sănătății metabolismului.

Dietele pe bază de plante pot include toți acești nutrienți menționați, dar oamenii trebuie să gestioneze cu atenție ceea ce mănâncă sau să ia suplimente, pentru a se asigura că primesc suficient. Acest lucru este valabil mai ales dacă oamenii trec la o dietă vegană după ce au obținut în principal acești nutrienți din produse de origine animală. Dar un alt risc este percepția falsă că produsele vegane sunt în mod inerent mai sănătoase decât opțiunile non-vegane.

O analiză MailOnline a alimentelor alternative vegane fără carne a constatat că un număr semnificativ conținea mai multă sare, zahăr și grăsimi decât produsul pe care trebuiau să îl înlocuiască.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie / 5. Voturi:

Niciun vot până acum, evaluează pagina !