5 pasi catre bunastarea mentala5
5 pasi catre bunastarea mentala5

5 pași către bunăstarea mentală

Dovezile sugerează că există 5 pași pe care îi puteți lua pentru a vă îmbunătăți sănătatea mintală și bunăstarea. Încercarea acestor lucruri te poate ajuta să te simți mai pozitiv și să poți profita la maximum de viață.

1. Conectează-te cu alte persoane

Relațiile bune sunt importante pentru bunăstarea ta mentală. Ei pot:

  • vă ajută să vă construiți un sentiment de apartenență și de valoare de sine
    vă oferă ocazia de a împărtăși experiențe pozitive
    să ofere sprijin emoțional și să vă permită să-i susțineți pe ceilalți

Există o mulțime de lucruri pe care le-ați putea încerca pentru a ajuta la construirea unor relații mai puternice și mai strânse. NU vă bazați doar pe tehnologie sau pe rețelele sociale pentru a construi relații. Este ușor să prinzi obiceiul de a trimite mesaje, mesaje sau e-mailuri doar persoanelor.

  • dacă este posibil, fă-ți timp în fiecare zi pentru a fi cu familia ta, de exemplu, încearcă să aranjezi o oră fixă ​​pentru a lua cina împreună
  • aranjați o zi cu prietenii pe care nu i-ați mai văzut de ceva vreme
  • încercați să opriți televizorul pentru a vorbi sau a juca un joc cu copiii, prietenii sau familia
  • ia prânzul cu un coleg
  • vizitați un prieten sau un membru al familiei care are nevoie de sprijin sau companie
  • voluntar la o școală locală, spital sau grup comunitar
  • profitați la maximum de tehnologie pentru a rămâne în contact cu prietenii și familia. Aplicațiile de video-chat precum Skype și FaceTime sunt utile, mai ales dacă locuiți departe unul de celălalt

2. Fii activ fizic

A fi activ nu este excelent numai pentru sănătatea ta fizică și fitness. Dovezile arată, de asemenea, că vă poate îmbunătăți bunăstarea mentală prin:

  • ridicarea stimei de sine
  • ajutându-vă să vă stabiliți obiective sau provocări și să le îndepliniți
  • provocând modificări chimice în creier, care vă pot ajuta să vă schimbați în mod pozitiv starea de spirit

Aflați mai multe despre devenirea activă. Cel mai bine este să găsești activități care îți plac și să le faci parte din viața ta

  • găsește activități gratuite care să te ajute să fii în formă
  • dacă aveți o dizabilitate sau o stare de sănătate pe termen lung, aflați cum să vă activați cu un handicap
  • începeți să alergați
  • începeți să înotați , să mergeți cu bicicleta sau să dansați
  • începeți cu exerciții fizice

3. Învață noi abilități

Cercetările arată că învățarea de noi abilități vă poate îmbunătăți, de asemenea, bunăstarea mentală prin:

  • creșterea încrederii în sine și creșterea stimei de sine
  • ajutându-vă să vă construiți un sentiment de scop
  • ajutându-vă să vă conectați cu ceilalți

Chiar dacă simți că nu ai suficient timp sau s-ar putea să nu ai nevoie să înveți lucruri noi, există o mulțime de moduri diferite de a aduce învățarea în viața ta. Cel mai bine este să găsești activități care îți plac și să le faci parte din viața ta. Unele dintre lucrurile pe care le puteți încerca includ:

  • încearcă să înveți să gătești ceva nou. Aflați despre alimentația sănătoasă și sfaturi de gătit
  • încercați să vă asumați o nouă responsabilitate la locul de muncă, cum ar fi îndrumarea unui membru junior al personalului sau îmbunătățirea abilităților de prezentare
  • lucrați la un proiect de bricolaj, cum ar fi repararea unei biciclete sparte, a unei porți de grădină sau a ceva mai mare. Există o mulțime de tutoriale video gratuite online
  • luați în considerare înscrierea la un curs la un colegiu local. Ai putea încerca să înveți o nouă limbă sau o abilitate practică, cum ar fi instalațiile sanitare
  • Încearcă noi hobby-uri care te provoacă, cum ar fi să scrii un blog, să faci un nou sport sau să înveți să pictezi

4. Dăruiește altora

Cercetările sugerează că actele de dăruire și bunătate vă pot ajuta să vă îmbunătățiți bunăstarea mentală prin:

  • creând sentimente pozitive și un sentiment de recompensă
  • oferindu-ți un sentiment de scop și valoare de sine
  • ajutându-vă să vă conectați cu alți oameni

Ar putea fi mici acte de bunătate față de alți oameni sau mai mari, cum ar fi voluntariatul în comunitatea dvs. locală.Aceasta include gândurile și sentimentele tale, corpul tău și lumea din jurul tău. Câteva exemple de lucruri pe care le puteți încerca includ:

  • să-i mulțumești cuiva pentru ceva ce a făcut pentru tine
  • întrebând prietenii, familia sau colegii cum sunt și ascultând cu adevărat răspunsul lor
  • petrecerea timpului cu prietenii sau rudele care au nevoie de sprijin sau companie
  • oferindu-vă să ajute pe cineva cunoscut cu bricolaj sau cu un proiect de lucru
  • să faci voluntariat în comunitatea ta, cum ar fi să ajuți la o școală, un spital sau o casă de îngrijire

5. Acordați atenție momentului prezent (mindfulness)

Acordarea mai multă atenție momentului prezent vă poate îmbunătăți bunăstarea mentală. Aceasta include gândurile și sentimentele tale, corpul tău și lumea din jurul tău.

Unii oameni numesc această conștientizare „mindfulness”. Mindfulness vă poate ajuta să vă bucurați mai mult de viață și să vă înțelegeți mai bine. Poate schimba în mod pozitiv modul în care te simți cu privire la viață și modul în care abordezi provocările.

Cele 5 căi de bunăstare au fost cercetate și dezvoltate de Fundația New Economics .

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie / 5. Voturi:

Niciun vot până acum, evaluează pagina !