5 lectii de durata pe care ni le a predat pandemia

5 lecții de durată pe care ni le-a predat pandemia

Lorraine Twohill este directorul de marketing la Google. Aici, ea reflectă asupra anului trecut la conducerii echipelor de marketing Google prin pandemie și despre învățăturile pe care le va ține aproape în acest an dificil.

Este incredibil să ne gândim la locul în care ne aflam acum un an. Peste noapte am trecut de la viața noastră normală, de zi cu zi, la adăpostirea în loc și lucrul de acasă. COVID-19 a întrerupt lansările, campaniile și evenimentele – ceea ce înseamnă că echipele noastre de marketing de pretutindeni au trebuit să pivoteze rapid și să regândească cum să se conecteze cu publicul lor în cele mai dificile momente.

Dar mai mult decât munca în sine, am învățat multe prin această experiență profund provocatoare: despre noi înșine, despre echipele noastre și despre ce putem realiza atunci când ne unim cu toții. Ceea ce m-a frapat cel mai mult este modul în care oamenii noștri s-au adunat pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie în ultimul an. Acest lucru a avut un impact profund, nu doar asupra muncii, ci și asupra modului în care vom lucra ca echipă de marketing în viitor. Iată câteva dintre lecțiile pe care le voi ține pe măsură ce înaintăm.

Rămâi fidel

Google a fost întotdeauna util în contextul momentelor, mari și mici. Acesta a fost unul dintre acele momente mari. Și trebuia să ne prezentăm. Pentru noi, asta a însemnat furnizarea rapidă de informații utile și autoritare. Am venit cu o mulțime de idei grozave în primele câteva săptămâni, dar ne-am dat seama curând că simpla lansare a unei grămezi de lucruri nu va ajuta. În schimb, a trebuit să ne concentrăm asupra locului în care am putea adăuga cea mai mare valoare pentru cei care au nevoie. Agilitatea și hotărârea au dus la concentrarea asupra locului în care am putea ajuta cel mai mult.

Construiește puternic din temelii

În vremuri incerte, este adesea dificil să știi de unde să începi. Din fericire, am construit deja baze solide ca echipă. Am experimentat cu echipe locale și am avut legături strânse cu guvernele locale. Și am pregătit echipe globale care sunt obișnuite să escaladeze programe în peste 100 de țări. Datorită acestei expertize și a anilor de muncă de răspuns la criză, am reușit să obținem mii de alerte SOS și alte informații utile pe pagina noastră de pornire și în rezultatele căutării într-un timp record. Când s-au închis școlile, ne-am mutat rapid pentru a ajuta profesorii, părinții și studenții să se adapteze la învățarea la distanță peste noapte, din Italia, ceea ce a devenit în cele din urmă învățarea globală Teach from Anywhere până la lansarea unui program de împrumut Chromebook în Japonia. Când statele locale aveau nevoie de ajutor pentru astimula adoptarea pentru aplicațiile lor de urmărire a contractelor , știam că playbook-ul a făcut cunoscut mesajul. Și datorită memoriei noastre musculare, am putea livra programe la viteză, cum ar fi Do the Five în peste 100 de țări și #With Me în peste 70 de țări.

Empatie, întotdeauna

Deși toată lumea a experimentat pandemia în mod diferit, cu toții trăim o experiență comună unică, care ne oferă mai multă inspirație pentru povestiri puternice care pot rezona cu oamenii. În plus, COVID-19 a introdus atât de mult haos și informații noi în viața noastră, iar timpul oamenilor este atât de valoros. Acest lucru a dus la o concentrare sporită asupra mesajelor care contează cu adevărat. Trebuia să conducem cu empatie și să ne conectăm cu oamenii la un nivel mai uman. În ultimul an, ne-am reevaluat munca pentru limbaj, imagini vizuale și multe altele, întrerupând lucruri care nu s-au simțit bine, dar am împărtășit și o mulțime de lucrări noi care au surprins momentele și poveștile pe care le trăiam împreună. Marea creativitate s-a bazat întotdeauna pe adevăr și experiență comună. În acest moment, existăm mai mult decât oricând.

Uneori, cel mai bun răspuns este să te prezinți și să fii de ajutor. Întreprinderile mici au fost puternic lovite în acest an, așa că a trebuit să le ajutăm să parcurgă noi provocări . Echipele noastre s-au deplasat rapid pentru a dezvolta noi funcții, cum ar fi să anunțăm clienții dacă restaurantele au oferit livrare și am muncit din greu pentru a încuraja oamenii să-și susțină locurile preferate . Datorită taxei economice pe care COVID-19 a luat-o, oamenii caută noi oportunități de muncă mai mult ca niciodată. Așadar, am lansat noi certificate Google Career și am colaborat cu peste 130 de angajatori gata să angajeze oameni. Și, odată cu lansarea vaccinurilor, dorim să ajutăm oamenii să obțină faptele , colaborând cu experți autorizați pentru a furniza cele mai recente informații de încredere.

Lumea a fost martorul unui apel extraordinar pentru echitatea rasială vara trecută, care nu poate fi uitat. Și ne-am dat seama că, chiar și în propria echipă, intențiile bune nu sunt suficiente. De ceva timp lucrăm pentru crearea unui loc de muncă mai inclusiv la Google și a unui marketing mai incluziv . Dar evenimentele din anul trecut au arătat clar că trebuie să punem în aplicare un plan mai concret care să afecteze schimbările reale și durabile. De aceea am lansat un set mai clar de angajamente ale companiei și ale echipei pentru a aborda inechitatea sistemică la scară.

Există trei domenii de care ne pasă profund: un grup de lideri responsabili pentru schimbare, o echipă care seamănă cu utilizatorii săi și un corp de muncă energic. Pentru a ne ajuta liderii, am creat o instruire necesară cu 12 episoade, numită „[Digital] Human”, în parteneriat cu Reggie Butler . Prin podcast-uri, interviuri, perioade de reflecție încorporate și planuri de acțiune, această instruire îi ajută pe manageri să își consolideze capacitatea de a încuraja o cultură a apartenenței pentru toată lumea din echipa lor. De asemenea, ne-am angajat să facem mai multe pentru a aborda reprezentarea grupurilor subreprezentate la toate nivelurile, de la angajare la promovare până la păstrare. Și în munca noastră, luăm măsuri concrete, cum ar fi lansarea de noi funcții pentru a sprijini companiile deținute de negri, folosindu-ne vocile pentru a lua poziție și găzduirea de evenimente precum Bear Witness, Take Action pe YouTube.

Fii om

De mult timp face parte din cultura noastră să ne adunăm împreună și să sprintăm pentru a scoate lucrurile rapid pe ușă. Dar de data aceasta, lucrurile au stat altfel. Toată lumea era acasă, îngreunând lucrurile. Și toată lumea era speriată și îngrijorată. La un an de la pandemie, unii dintre noi nu au reușit să îmbrățișeze sau să-i viziteze pe cei dragi. Unii dintre noi trăim singuri sau cu casa plină. Unora dintre noi le-a fost greu să ținem o rutină, să ne simțim activi sau să fim inspirați. Dar a fi vulnerabili unii cu alții și a ne arăta umanitatea ne-a apropiat. Ecranele noastre au fost umplute cu copii, părinți, animale de companie și parteneri. Acestea sunt momentele care ne-au făcut să râdem și ne-au adus împreună ca familie.

Rar am vorbit despre bunăstare în trecut, dar asta a trebuit să se schimbe. De exemplu, am încetat să vorbim despre munca noastră în două dintre întâlnirile noastre la nivel de marketing. În schimb, am vorbit doar despre cum ne descurcăm, iar asta le-a dat oamenilor permisiunea de a împărtăși, de a vorbi și de a se simți susținuți. Ne-am dat seama că a face bunăstarea o prioritate începe de la vârf. Liderii și managerii pot face prioritizarea îngrijirii  mai ușoară pentru alții, de exemplu, utilizând funcții precum trimiterea programului .

Și ne-am dat seama că nu eram doar noi. Din tendințele Căutării și YouTube, am putut vedea că mulți oameni se luptă, așa că am făcut ceva în legătură cu asta, de la creșterea gradului de conștientizare și împărtășirea sfaturilor pe pagina noastră de pornire la crearea listelor de redare YouTube despre bunăstare și multe altele.

Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le-am învățat după un an de muncă de acasă și am văzut ce am reușit să realizăm în ciuda circumstanțelor. Din fericire, există semne de speranță în întreaga lume și sunt mândră că sunt partener cu Consiliul publicitar într-o campanie din industrie pentru promovarea informațiilor autoritare și încurajarea vaccinărilor la nivel global.

În multe privințe, COVID-19 a scos la iveală ce e mai bun din noi toți – mai multă umanitate, mai multă empatie, având grijă unul de celălalt, concentrându-ne pe cât de bine am putea ajuta și luând decizii rapide. Pe măsură ce lumea începe să se redeschidă, sper cu adevărat că nu uităm binele pe care l-a învățat anul acesta.